Hoi Esther,
Wat ben ik blij dat we van jou gehoord hebben. Na het intake-gesprek herkende ik alles wat je zei over Tim. Dus de 4 sessies bij jou gedaan, wat een verademing en herkening!
Zelfs Tim vond het leuk! Even wat geschiedenis voordat we jouw hulp hebben gevraagd. We hebben al sinds eind groep 2 problemen op school, dat hij zijn werkjes niet wil doen. Ongemaakt legde hij zijn werk terug in de kast.
In groep 3 gaf dat zoveel problemen dat hij moest doubleren. Hij liep regelmatig van school weg en wilde naar huis toe (de juffen weer achter hem aan, eind van de straat konden ze hem weer pakken).
Hij was heel vaak boos en gefrustreerd. Bouwde een muur om zich heen zodat hij het gezeur van de juf niet meer hoorde. (Doorzeuren, verkeerde manier van aanpakken, dat hij zijn werk moest maken).
Groep 3 en 4 zijn we met ook veel gezeur doorheen gekomen. Groep 5 barstte de bom. De juffen begrepen Tim niet en hij hun niet. En toen………kwam jij er! De reddende engel.
Na de 4 sessies het even zelf geprobeerd maar dat ging niet. Jij kunt Tim alles zo goed uitleggen, hoe hij dat ziet in beelden en dat dan weer in de klas uitwerken. Echt top.
Doordat je Tim op school uit de klas haalde heb je veel meer grip op de juffen om ook hun uitleg te geven hoe Tim alles ziet. Nu kan ik met recht zeggen dat Tim zo verandert is. Het hele jaar met plezier naar school.
Niet meer weglopen,hihi. Blij, vrolijk kereltje is het weer. Zit ontzettend lekker in zijn vel. En dan zijn rapport cijfers… om u tegen te zeggen. Van 3x een vijf voor rekenen (eigenlijk zat er nog een 4 bij maar dat zetten ze niet op het rapport) naar een 8,6 en 10! Cito rekenen A. Taal blijft moeilijk maar er is nu ernstige enkelvoudige dyslexie geconstateerd. Ook mede door jou!!! Maar ook top cijfers: 6,5 voor spelling en hoogste is een 9 voor woordenschat.
Citto spelling van E naar D gegaan. En dat allemaal met jouw hulp………………. Als er weer problemen voor doen gaan we niet eerst aanmodderen dan schakelen we je direct in!!
Groetjes van Tamara, een zeer tevreden moeder en een blije Tim.
Hoi Esther
Ik ging naar jou toe voor mijn planning en omdat ik leren heel moeilijk vind. Ik zit nu in de eerste van het VO. Vroeger had ik nooit problemen met leren, maar nu is het lastig omdat ik niet weet hoe ik het moet doen. Ze zeggen dat je veel moet lezen en dingen op moet schrijven. Dat heb ik gedaan en veel uurtjes op mijn Engels gezeten maar het werd alleen maar erger.
Ik heb bij jou een leuke methode geleerd en ik weet zeker dat hij gaat werken. Met kleur en tekeningen. Zelfs mijn agenda hebben we in kleur gezet en nu zie ik alles in 1x. Heel fijn nu de toetsweek eraan komt.
Het notuleren was gaaf om te doen en om te zien wat ik eerst opschreef. Nou dat was niet echt veel todat jij het mij leerde. Geen schrijfblok maar een schetsboek in mijn tas .
Mijn eerste toets komt eraan en wij hebben dit samen op de nieuwe manier gedaan. De woordjes van Engels ook handig, weet ze bijna allemaal. Het was heel tof bij je en je bent helemaal geen strenge juf, oh nee ik mag geen juf zeggen haha
Daan
Hoi Esther,
“Onze dochter is een hele vrolijke, pientere meid. Wij waren dan ook verbaasd dat er ‘iets’ aan de hand was waarom of zij in groep 3 niet kon meekomen. Op advies van een ander ouder hebben wij contact opgenomen met Esther. Zij stelde voor om onze dochter door haar te laten toetsen. Dit hebben we laten doen. Uit het onderzoek kwam naar voren dat er sprake is van beelddenken. Esther heeft ons gelijk tips en adviezen gegeven. En op ons verzoek heeft zij ook contact gehad met de leerkracht op school, ook die kreeg tips en tricks. Verder heeft onze dochter bij Esther het “ik leer anders” boek doorlopen.
Zij vond dit heel fijn. Dit komt omdat zij een stuk herkenning er in vond. Maar ook zeker vond ze het heel fijn om met Esther samen te werken. Als ouders vonden wij het fijn dat je bij Esther terecht kan voor advies waarin ze je handvatten kan geven maar ook uitleg waarom of een beelddenker op een bepaalde mannier handelt. Dat maakt het soms makkelijker om bepaalde dingen te begrijpen. ”
Groetjes, Jennifer
Hi Esther,
Onze dochter kreeg halverwege groep 4, maar met name in groep 5, problemen op school.
Ze was onrustig, kon zich niet concentreren, lette niet op tijdens instructies en haar resultaten gingen steeds verder achteruit.
Daardoor werd ze nog onrustiger, kon ze zich nog minder goed concentreren en werd zichzelf en de rest van de klas tot grote last.
In de tussentijd zijn we een traject gestart bij de orthopedagoog en op school. Via allerlei begeleiding en onderzoek werd ze getest op intelligentie, dyslexie en bijna ook op ADHD. Op de achtergrond had ik me verdiept in onderwijs en dan met name de vormen van onderwijs die mogelijk zijn voor kinderen die anders denken en leren dan het ‘gemiddelde’. Ik had al eens informatie gezocht over beelddenken en kwam dit nu weer tegen. Ik ben er veel over gaan lezen en heb het werkboek ‘Ik leer anders’ aangeschaft.
Na eerste oefeningen met onze dochter wist ik het zeker: een sterke voorkeur voor visueel denken en leren.
Ik ben op zoek gegaan naar goede begeleiding en heb dat bij Unieke Wijze gevonden. Haar resultaten gingen in korte tijd sterk omhoog en ook haar zelfvertrouwen. De school staat er gelukkig voor open, en doordat Esther ook daar aanwezig is om kinderen te begeleiden, zijn de lijntjes met de leerkrachten kort en kan ze hen praktische handvatten bieden.
We hebben nog een lange weg te gaan, ze heeft veel achterstand in te halen, maar samen met Esther gaat haar dat zeker lukken.
Hey lieve Esther,
Tristan doet het echt geweldig op school, ben zeer trots op hem.
Wiskunde doet hij nu op Mavo niveau (en dan staat hij nog gemiddeld een 7.3) en de rest van de vakken zijn ook allemaal tussen de 6.6 en 8.
(Alleen rekenen vindt hij lastig, staat hij sinds net een 5 voor).
Ik had tegen Tristan gezegd of hij iets wilde mailen naar jou en of hij over de training wat kon zeggen.
Nou makkelijk mama, gewoon heeeeeellll leuk. Esther is erg lief en legt alles makkelijk uit. Daardoor kon ik alles beter begrijpen op school.
Ook het mindmappen conceptkaarten vind ik handig.
Liefs en misschien tot snel.
Daya & Tristan
Onze dochter heeft dyslexie en heeft de afgelopen jaren via het protocol voor dyslexie al de nodige begeleiding gekregen.
Toen ze via haar vriendinnetje hoorde over Beelddenken, herkende ze hierin zoveel, dat ze zei dat wil ik ook!
Met veel plezier is ze naar Esther gegaan. Ze is erg blij met de nieuwe manier (Beelddenkend) die ze geleerd heeft om haar taal, maar ook het leren beter te kunnen aanpakken.
Wij zijn erg blij omdat we gemerkt hebben dat ze bij Esther werd uitgedaagd. Ze heeft er zin in en kan er iets mee.
He Esther,
Daar zijn we nog een keer, ff opscheppen,
Een 8,8 voor een repetitie aardrijkskunde en net weer een 9,6 voor een SO geschiedenis.
Hij wordt er erg blij van. En wij ook
Groetjes van ons.
Jelle Sil en Karin
hi Esther,
ik vond het erg leerzaam hoe we te werk gingen maar wel op een leuke manier.
Het was totaal niet langdradig of saai.
Door de oefeningen die we gingen doen kwam ik er al snel achter wat voor type ik ben met leren, dat helpt me nu ook erg op school omdat ik weet hoe ik te werk moet gaan.
Ik weet wel zeker dat ik volgens deze leer methode aan het werk ga, vooral met de bbk.
Die heb ik meteen toegepast en helpt heel goed!
Ook dat ik nu weet dat ik dingen op me muur kan zetten gaat denk ik goed van pas komen.
Ik had niet verwacht dat ik in 2 middagen zoveel zou leren en een hele andere manier van leren zou ontwikkelen.
Het planningsschema vind ik erg handig omdat ik nu eindelijk een goed overzicht heb over me leerwerk.
De verschillen tussen mij en maud waren wel grappig om te zien!
Ben er heel veel mee opgeschoten.
Heel erg bedankt daarvoor!
Groetjes Annemijn
Hee Esther
Ik vind het heel leuk en heb er ook echt heel veel van geleerd.
Ik ga het zeker gebruiken want het is een hele snelle manier om goed te kunnen leren.
Ik vind het ook heel gezellig, en je kon het ook allemaal goed uitleggen en het was zeker niet saai!
Ik vind het ook heel handig dat je het voor bijna alles kan begruiken(voor wiskunde is het wat moelijker) maar ik ga dat zeker wel proberen.
Ook vond ik het leuk om te zien hoe annemijn en ik verschilde in hoe we konden leren.
Heel erg bedankt!
Groetjes Maud
Hoi Esther.
Eerst baalde ik dat ik naar jou toe moest van mijn moeder. Ik dacht dat ik het wel wist en dan moet ik ook nog op een zaterdag leren. Maar ik moet toegeven dat ik het best wel leuk vond en ik heb veel geleerd van jou, meer dan in mijn mentorles ;-). Woordweb is toch iets anders. Ik heb zelfs een voldoende voor geschiedenis dat had ik nog nooit. Dat met die kaart is ook handig maar tekenen kan ik nog steeds niet hoor. Ik had een 8,8 voor Frans, dat met die woordjes ergens opplakken in je kamer werkt echt.
Klinkt misschien lullig maar ik hoop niet meer naar je toe te hoeven komen wel jammer want je bent best cool.
tim
Om mijn zoon Jelle nog een extra ” boost ” te geven in groep 8 kwamen we in contact met “Unieke Wijze”.
Anders leren leren, ook voor kinderen met dyslexie….En dat in 4 sessies.
Jelle is in groep 6 getest op dyslexie en bleek dyslectisch.
Vooraf deze test en nog lange tijd erna volgde vele bijlessen, leeskliniek, etc.
Tot op dat moment had ik nooit eerder gehoord over beelddenken, maar gedurende de eerste sessie kwam al snel naar voren dat Jelle veel “in beeld” dacht.
Een hoop puzzelstukjes vielen op zijn plaats.
Jelle herkende tijdens het intakegesprek al veel van de gegeven voorbeelden en was zelf daarna erg gemotiveerd om te beginnen met de lessen.
Samen met Esther is er gedurende 4 weken hard gewerkt aan de nieuwe (andere) manier van leren.
In een prettige omgeving en met leuke hulpmiddelen, wat Jelle nog eens extra stimuleerde.
Jelle was erg enthousiast, vertelde vriendjes over beeldenken en de manier van leren zoals hij bij Esther had geleerd.
Zelfs zijn juf merkte al een kleine verandering met een spellingstoets, waar zij verwachtte dat Jelle een fout zou gaan maken, ging tijdens de toets goed.
Maar wat voor mij de bevestiging was van deze manier van leren, was dat Jelle mijn vraag beantwoorde met: “Wacht even mam ik zoek het even op”.
Jelle is er nog lang niet en heeft nog een hele schoolloopbaan in het vooruitzicht.
Maar ik hoop dat hij enthousiast met de aangeleerde structuur dit beeldend kan doorlopen.
Groeten Diana