Algemene voorwaarden Unieke Wijze

 

1. Toepasselijkheid

Deze algemene voorwarden zijn, tenzij anders is overeengekomen, van toepassing op alle offertes en overeenkomsten van of met coaching praktijk Unieke Wijze en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

2. Bedrijfsomschrijving

Unieke Wijze is een zelfstandig werkende coaching praktijk dat diverse trainingen aanbiedt.

3. Definities

  1. a.Opdrachtnemer: Unieke Wijze, die deze algemene voorwaardenvoor het aanbieden van diensten.
  2. b.Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer , te weten de wettelijke vertegenwoordiger van de minderjarige cliënt.
  3. c.Overeenkomst: een mondeling dan wel schriftelijk contract tussen opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende een overeengekomen dienstverlening.

4. Uitvoering van de overeenkomst

  1. a.Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de verwachtingen van trainingen uitvoeren.
  2. b.Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting jegens de opdrachtgever; nooit een resultaatverplichting.
  3. c.Resultaten van de training zijn zeer afhankelijk van de inzet van cliënt en de leerling, opdrachtnemer zal echter op elk moment zoveel mogelijk ondersteunen en stimuleren.
  4. d.De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdracht nemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden versterkt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
  5. e.Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook , doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor opdrachtnemer kenbaar behoorde te zijn.

5. Prijzen en offertes

  1. a.Alle offertes en prijsopgaven zijn door of vanwege opdrachtnemer gedaan zijn vrijblijvend, zowel wat prijs, inhoud als levertijd betreft en vervallen na 30 dagen.
  2. b.Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.
  3. c.Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door opdrachtgever voor akkoord getekende aanmelding door opdrachtnemer is ontvangen en geaccepteerd.

6. Betalingsvoorwaarden

  1. a.Het bedrag voor de training word ineens vooraf betaald, tenzij anders is afgesproken. Betaling vindt plaats a factuur. Deze factuur ontvangt u na aanmelding. De betaling dient op rekening van de opdrachtnemer ontvangen te zijn binnen de gestelde termijn, zoals vermeld op de factuur.
  2. b.Extra trainingssessies worden achteraf los gefactureerd, tenzij vooraf anders is afgesproken. Voor deze losse sessies geldt eveneens dat zij binnen de gestelde termijn op de rekening van de opdrachtnemer moeten zijn bijgeschreven.
  3. c.Opdrachtgever dient eventuele bezwaren tegen de factuur van de opdrachtnemer binnen twee weken na factuurdatum aan opdrachtnemer schriftelijk kenbaar te maken, bij gebreke waarvan opdrachtgever geacht wordt te hebben ingestemd met de hoogte van het factuurbedrag.

7. Duur en beëindiging

  1. a.De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
  2. b.Vroegtijdige beëindiging kan alleen indien partijen dit in onderling overleg zijn overeengekomen.
  3. c.Opdrachtnemer heft het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen indien opdrachtgever niet in staat is gebleken binnen de afgesproken termijn aan zijn financiële verplichtingen te voldoen.

8. Tekortkomingen – Afspraken Verzetten

  1. a.Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken kosteloos af t zeggen of te verzetten in geval van ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van familie of dierbare, waardoor opdrachtnemer zijn opdracht niet naar behoren kan uitvoeren.
  2. b.Bij afzeggingen van idividuele trainingssessie door opdrachtgever binnen 12 uur voor aanvang van een sessie, wordt 50% van de kosten voor de sessie in rekening gebracht bij de opdrachtgever.

Bij tijdige afmelding, evenals in gevallen van overmacht, word er een nieuwe afspraak ingepland en worden geen extra kosten in rekening gebracht.

 

9. Overmacht

  1. a.Overmacht word in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop opdrachtnemer/ opdrachtgever geen invloed kan uitoefenen , doch waardoor opdrachtnemer/opdrachtgever niet in staat is haar/zijn verplichtingen na te komen.
  2. b.Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer is gestart met uitvoering van de overeenkomst.
  3. c.Tijdens overmacht worden de verplichtingen van de opdrachtnemer opgeschort indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door opdrachtnemer niet mogelijk is langer duurt dan 2 maanden zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden. Niet uitgevoerde sessies, welke wel inmiddels gefactureerd en betaald zijn door opdrachtgever, worden teruggeboekt op rekening van opdrachtgever.
  4. d.Indien opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te volfoen als betrof het afzonderlijk contract.

10. Vertrouwelijke informatie – geheimhouding

  1. a.Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van informatie. Alle conversaties worden behandeld volgens de hoogste confidentiële normen. Niets dat is besproken in de conversatie is bedoeld om daarbuiten te worden gecommuniceerd zonder toestemming van zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever.
  2. b.Op alle communicatie middelen, zoals email, post, fax, voicemail en andere middelen is her confidentialiteitspricipe van toepassing. Tenzij er vooraf afwijkende afspraken zijn gemaakt, zijn alleen de opdrachtnemer en de opdrachtgever degenen die de communicatie via deze mediums te zien krijgen. Partijen dienen er van op de hoogte te zijn dat een aantal mediums door derden worden beheerd, derhalve kunnen deze niet als strikt vertrouwelijk worden beschouwd.

11. Aansprakelijkheid

  1. a.Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor directe schade of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de opdrachtgever heeft genomen, al dan niet in overleg met de opdrachtnemer.
  2. b.Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, diens eigen gedrag, en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die opdrachtgever en opdrachtnemer gezamenlijk doorbrengen als daarna.

12. Klachtenprocedure

Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat opdrachtnemer in staat is adequaat te reageren.

13. Eigendomsbehoud

  1. a.Alle door opdrachtnemer uitgeleende zaken, daardoor eventueel mede begrepen kaarten, boeken, tekeningen, oefeningen enz., blijven eigendom van opdrachtnemer, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem/haar zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt , of te kennis van derden worden gebracht.
  2. b.De opdrachtgever is niet bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud vallende zaken dan wel rechten daarop enige andere wijze te bezwaren.
  3. c.Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
  4. d.De opdrachtgever verplicht zich optimale zorg te dragen voor de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken en deze optimaal bruikbare staat te retourneren aan de opdrachtnemer. In geval van beschadigingen toegebracht door opdrachtgever zal opdrachtnemer deze verhalen op opdrachtgever.

14. Wijziging van de voorwaarden

Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de onderhavige opdracht.